1. mai 2012

Bar(t)e for gøy



(Snedig innleggstittel, ikke sant? Bare for gøy --> Bar(t)e for gøy... ☺☺☺)

Den største bartefeberen så vi nok i november (eller Movember) i fjor da også norske menn for alvor omfavnet "bartekampanjen" som handler om å vise støtte for menns helse. Men bart er morsomt også i andre anledninger!

Seksåringen min syntes det var helt topp å "barte" seg opp med disse variantene funnet hos Catch my party:


Han var litt skeptisk til den rosa trutmunnen, men gikk med på å bli fotografert med den også. Det var tross alt en kjærlighet på pinne bak der! På en mandag!!! (Jeg ser at det kan kvalifisere som bestikkelse...).

Moro - ja! Både bartesugerør og bartekjærlighet er helt klart artige "greier" for eksempel i en barnebursdag.

Ikke for det - man trenger slett ikke være barn for å nyte en god bart! Det holder å være litt barnslig. Jeg falt pladask for disse morsomme cupcake-skiltene fra scrapbook-dronning Elsie Larson:


(Sjekk også ut Elsies kule snakkeboble-skilter til cupcakes i samme nedlastningsfil!)

Det finnes mange ulike barter og lepper på nettet som man kan printe gratis. De fleste kan brukes til det meste - sugerør, kjærlighet på pinne, muffinsdekor. Her er et lite utvalg:

Rød (irsk) bart fra The Little Things
Tre ulike klassiske barter i "tegneseriestil" fra Moshi Monsters
Klassisk, enkel sort bart og røde trutmunner fra Living Locurto

Noen how-to-tips:
Jeg brukte hulletang til å lage hull både til kjærligheten og til sugerøret, og måtte prøve meg fram til jeg fant riktig hullstørrelse. Hullet til kjærligheten kan ikke være for stort - da vil barten/leppene snurre rundt på pinnen og/eller gli av. Til sugerøret fikk jeg ikke laget stort nok hull med tang, så jeg lagde noen små ekstra snitt rundt hullkanten for å få litt bedre plass til å tre røret igjennom.

Da er det bar(t)e å gå i gang, dere! (Hehe. Beklager. Kunne ikke dy meg...)

7 kommentarer:

  1. Hehe, var han ikkje søt med den trutmunnen, så veit ikkje eg!!!
    Takk for at du deler alle desse gode tipsa med oss:)
    Ha ein fin dag! Her er det strålandes sol...

    SvarSlett
    Svar
    1. Visst var han søt! Det var det som var "problemet"...;-) Så hyggelig å høre at dere har solskinn til en forandring! Da er det en god dag for å ringe hjem til opphavet og snakke om annet enn dårlig vær! :-)

      Slett
  2. Du har så utolig bra tips!

    Du er en av mine nye blogg favoritter,
    så jeg vil gjerne gi Deg en Blogg - Award.
    Titt inn på siden min for å se hva det innebærer.

    http://hyggeligkaos.blogg.no

    SvarSlett
  3. hi Irene!
    thank you for your lovely comment on my blog, i wrote you an answer there, and if you don't mind i will quote your blog from time to time, becouse it is amazing!
    kisses: Dorka

    SvarSlett
  4. Brilliant! I love this idea & will definitely make some :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...