23. juli 2012

Fra mobilen til postkassa

Min papirfetisj til tross - det er ingen hemmelighet at jeg også lar meg engasjere av sosiale medier og teknologiske nyvinninger. Spesielt begeistret blir jeg når noe av alt det nye faktisk viser seg å være veier tilbake til godt gammeldags papir, og særlig aktuelt i disse tider: Tilbake til de gode gammeldagse ferie-postkortene!

Posten (som jo må gjøre alt hva de kan for å henge med i vårt stadig mer papirløse samfunn) har en app som lar oss sende bilder fra mobilen som fysiske postkort til en postkasse for kroner 20 per stykk. Jeg har ikke lastet den ned enda, men ser ikke bort ifra at jeg kommer til å teste det ut.



I mellomtiden prøver jeg ut en amerikansk app som heter Postagram (for deg som kjenner til Instagram - jepp, dette er noe som har sprunget ut fra samme kilde). Postagram lar meg sende 5 fysiske postkort gratis av bilder jeg tar eller har lagret på mobilen min, og deretter betaler jeg cirka 6 kroner for hvert kort jeg vil sende.


Leveringstiden fra Postagram er en god del lenger enn Posten sin. Jeg fikk opplyst at produksjon og postgang vil ta alt fra 7 dager til 4-6 uker. Blir spennende å se når (om) det kommer fram... Designet på kortet er heller ikke spesielt "hot" - om jeg skal være så ærlig - men en artig greie å teste ut for null kroner!

Hva med deg? Har du mottatt et ekte ferie-postkort i sommer? Har du sendt noen selv?

.....

I miss the good old holiday postcards I used to find in my mailbox during summer... With the free Postagram app you can turn photos on your mobile into postcards and have them sent to someone's mailbox. For real! The five first ones for free (the following cost 99 cents each). I'm trying it out.

Irene 


5 kommentarer:

  1. Fantastisk idé som må prøves denne ferien

    Sommerklem,
    Vicky

    SvarSlett
  2. Supert tips. Liker bloggen din, her er det mye nyttig.

    Følge deg derfor videre :)

    God sommer til deg!

    klem
    Vigdis

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, og velkommen skal du være! ☺

      Slett
  3. Jeg bruker å sende kort i posten av og til, og jeg blir overlykkelig om det kommer til meg;) Håper de vanlige postkortene ikke forsvinner!

    SvarSlett
  4. Denne skal sjekkes ;o) Elsker alle ideene du presenterer, har så liten tid sjøl å surfe rundt, blir mest koseturer til craftgwaker.com.. Ha ei fortsatt fin uke, klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...