10. apr. 2012

Uglesett

Påsken er over for denne gang. Det betyr ut med egg og kyllinger. Og her på bloggen: Inn med uglene! ☺

Det slår meg at det må være en sammenheng mellom det å like ugler og det å like å gi ting videre. På nettet finnes bemerkelsesverdig mange flotte ugleprosjekter som folk deler villig vekk. I dette og i noen følgende innlegg skal jeg gi videre et utvalg av mine favoritter.

Først ut denne sjarmerende ugle-gaveesken fra Nini Makes: 



Jeg simpelthen elsker små esker, poser og andre ting som man kan fylle med overraskelser (ref for eksempel mitt forrige bonbon-innlegg). Med erfaringer fra mange ulike eskeprosjekter vil jeg hevde at ugle-gaveesken fra Nini Makes er svært kløktig designet. Den krever at du har en god papirsaks eller hobbykniv, og den fordrer litt fingerferdigheter i monteringen. Til gjengjeld trenger du ikke lim. Riktig montert sitter den kjempefint sammen uten forsterkninger.

Esken måler ca 9,5 cm i høyden og 8,5 cm på det bredeste i bunnen. Dybde 3 cm på det bredeste. Mer enn stor nok til å romme en hyggelig overraskelse til noen!

Så til en ugle-fryd som jeg også omtalte tidlig i år, The Owl Lover 2012 Calendar:



Intet mindre enn 45 kunstnere og illustratører har bidratt inn i dette fantastiske kalenderprosjektet. Man setter rett og slett sammen sin egen kalender med illustrasjoner til måneder etter ønske og printer kalenderen  som pdf. Hvor fantastisk er ikke det?!? Illustrasjonene er jo små kunstverk, alle som en, og gjør seg også ypperlig i glass og ramme. Den perfekte uglegave til deg selv eller en ugleelsker du kjenner!

Apropos uglegave:
Sonja i Det blå huset har et lotteri på bloggen sin akkurat nå med disse lekre gavene (+ enda litt til):



En herlig ROSA ugle-vinstopper (mer perfekt blir det ikke etter min smak ☺), washi-tape og tråd som skifter farge.

Jeg er lovlig sent ute, men skal selvsagt rekke å få lagt inn mine lodd før fristen går ut i morgen kveld (onsdag) klokken 21:00. Skynd deg over til Sonja du også og legg igjen en kommentar!

2 kommentarer:

  1. Du verden, for ei herlig ugleeske! Så fint at du finn fram til slike gode idéar for oss:) Kva papir vil du forresten anbefale å bruke til slike ting? Noko frå Panduro, kanskje?
    Takk for reklamen for lotteriet mitt! Artig med slike tilfeldige samantreff...
    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sonja! Takk for kommentar - og for spørsmål! Det kan være at flere lurer på det samme.

      Jeg bruker veldig mye av en helt vanlig glatt kartong som jeg kjøper hos (du har helt rett ☺) Pandoro Hobby: Basic Hobby-kartong A4 240g. 10 ark for 29,90.

      http://www.pandurohobby.no/Catalogue/30-Papir-Stempler/3030-Papir/303016-Kartong/2/364301-Hobbykartong-Hvit-A4-10-ark

      Den kan brukes til det meste, og funket også helt fint til ugle-esken. En grei pris gjør at jeg absolutt kan anbefale denne. Da er det heller ikke så farlig om man må printe flere ganger for å få ønsket resultat. ☺

      mvh Irene

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...