17. apr. 2012

Ugler i vinduet



Møt Howie. Han har vært gjest hos meg lenge. Faktisk så lenge at han gikk litt opp i limingen og måtte få en tape-bit her og der. Jeg fant Howie hos 3eyedbear for et års tid siden, og jeg tok ham umiddelbart med meg hjem. Den opprinnelige planen var at han skulle få selskap av noen brødre og søstre (han har nemlig mange), men det ble visst ikke noe av den gangen. Denne uken har han dog fått selskap av mange nye artsfrender her i leiligheten!

Her er hele familien til Howie:


Alle uglene på bildet kan lastes ned her hos 3eyedbear, og de har hvert sitt unike navn: Owly, Otus, Hoothoot!, Red, Tunkuruchu, Shelbey, Lowly, Orly, Sophia, Brady, Octavia, Bubblegum, Charlie - og så Howy, da. Klikk på hvert av ugle-navnene på siden til 3eyedbear for å åpne respektive pdf-fil.

Jeg må legge til at disse uglene ikke er de aller enkleste å sette sammen. Man må være litt fingernem og tålmodig, og dette er nok ikke papirprosjektet jeg først vil anbefale om man aldri har gjort noe tilsvarende tidligere. Men gi det for all del et forsøk! Du har ingenting å tape på å prøve. Bare hyggelige uglevenner å vinne!

I et annet vindu hos meg: Resultatet av helgens DIY-prosjekt:


Ha en fortsatt uglefin uke!

6 kommentarer:

  1. Dei øverste uglene har eg sett før, eller iallfall noko liknande. Ser no litt avanserte ut, ja.
    Mine ugler frå helga heng i eine kjøkkenvinduet. Ikkje berre enkelt å ta bilder av ei uro, og attpåtil i motlys...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, enig, det var vanskelig å ta bilder av uro i motlys. Jeg har faktisk fem ugler i kjøkkenvinduet, men klarte ikke å få til et bra bilde av alle, så det ble de to nederste. Uansett - kjempehyggelig at du lot deg inspirere av "papirgreier" her på bloggen! (Kanskje jeg snart skulle våge å prøve noe med stoff og tråd..? ☺ ).

      Slett
  2. Så mye moro du finner! Gleder meg til neste innlegg! :-) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Så stilige ugler! Kjempefine :)

    SvarSlett
  4. I love owls! Thank you for sharing these. I'm downloading them and the others you've so generously shared.

    Question: What is "ugelfin"? I'm quite curious as it sounds like a fun word! ;) ...and translate didn't work for it!

    ~Honey

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi! I'm glad you like the owls! ☺ "Uglefin" is not an actual word. "Ugle" means "owl" and "fin" means "nice" (in Norwegian). I put the two words together and made an owl-themed adjective, merely for the fun of it. I would probably say something like "Have an owly week" in english. ☺

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...