26. feb. 2012

Labelize this! (Multitesting)


Via den eminente bloggen How About Orange ble jeg denne uken oppmerksom på noe aldeeeles fabelaktig:


The Jam Labelizer av Andy Biggs

Kort fortalt en side side hvor du kan lage dine egne etiketter (utviklet for - men slett ikke begrenset til - bruk på syltetøyglass). Du velger selv design og fargekombo, og legger inn din egen tekst. Deretter kan du printe etikettene rett fra siden, eller lagre som en jpg. To av designmalene er helt gratis - de andre får du tilgang til for kun 5$ (inkludert en variant hvor du kan laste opp bilde). Og best av alt: Det fungerer virkelig!!!

Du kan endatil velge størrelsen selv - hvilket gir ubegrensede bruksmuligheter.


Jeg lager ikke syltetøy veldig ofte (les: stort sett aldri), så jeg måtte finne på noe annet med mine Jam Labels. Det ble muffins - som jeg heller ikke lager så veldig ofte (men i hvert fall oftere enn syltetøy). Dog  ble det ferdigmix i dag, da dette ikke var en planlagt søndagsaktivitet.

Gjennom mitt bekjentskap med søte Caroline fra bloggen www.sukkerfeen.com hadde jeg cupcake mix og icing fra Betty Crocker i skapet, og i dag fungerte jeg altså som hennes "co-produkttester". (Jeg er jo helt klart mer i målgruppa for ferdigmix enn hva Caroline er).

Resultatet av ferdigmix-testen ser nok bedre ut enn det smaker. Så ærlig må jeg nesten være. Men så ser jo cupcakes'ene bare smashing ut med labels fra The Jam Labelizer!!!


Og så skal det sies at min seksåring var begeistret. Som de runde skiltene indikerer, så fikk han sine egne cupcakes med ekstra nam inni: Små biter av sigmenn inni kjernen av muffinsen. For øvrig en ide jeg fikk fra mitt Cuisipro cupcake corer and decorating set.


Jeg har tidligere vist et par andre eksempler på bruk av skilt på muffins/cupcaces (her og her). Jeg limer stort sett på ispinner når jeg skal lage doble skilt (enklere å feste baksiden). Til Mats sine fylte muffins valgte jeg imidlerid å feste skiltet til en litt lang tannpirker med tape. En ispinne ville ha ødelagt den fylte midten.


En oppsummering av dagens tester (seks hjerter = høyeste score):

Betty Crocker Chocolate Fudge cupcake mix: ♥♥♥♥♥♥
Betty Crocker Ready to Spread Vanilla Icing: ♥♥♥♥♥♥
Cuisipro Cupcake corer and decorating set: ♥♥♥♥
The Jam Labelizer fra Andy Biggs: ♥♥♥♥♥♥

Konklusjon/note to self:
The Jam Labelizer ruler! Og neste gang jeg lager muffins/cupcakes skal jeg gjøre det selv fra bunnen av (selvsagt en av oppskriftene fra www.sukkerfeen.com).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...